Etimekli Prenses Tatlısı

| |


Malzemeler;

Muhallabisi için:

1 kg.süt
1 bardak toz şeker
1 bardak irmik
1 paket dr.outker vanilya
Tüm malzeme karıştırılır,kaynayana dek pişirilir,kaynadıktan sonra muhallebimiz kısık ateşte 5 dk.daha pişirilir.10 dk.kadar bekletilir ılıtılır.
1 paket tuzsuz etimek
3 bardak süt
1.5 bardak toz şeker

Etimekler borcama dizilir.Süt ve Şeker bir tencerede kaynatılır.5 dk.kaynayan süt ve şeker bekletilir.Ve etimeklerin üzerine kepçe yardımıyla dökülür iyice ıslatılır.Biraz zaman geçtikçe etimekler şişer yayılır.5 dk.beklenir.Bunun için büyük borcam tepsi kullandım.Süt ve şekeri kaynattığım tencerede ise irmikli muhallebimi yaptım...
Daha sonra 10 dk.ılınan irmikli muhallebimizi etimeklerimizin üzerine yayıyoruz.

Üzeri İçin;

300 ml süt (1.5 su bardağı)
2 poşet dr.outker kremşanti (1 kutu kremşanti yani)
1 paket dr.outker krema sertleştirici hep birlikte çırpılır.(1 çay bardağı kadar kremşantiden ayrılır,süslemek için)

Ve irmikli muhallebin üzerine dökülür.İyice üzeri düzeltilir.Ve Buzdolabında 2 saat kadar dinlendirilir.Sonra tatlımız arzuya göre dilimlenir ve üzerine krema torbası ile şekil verilir.Üzeri yenilebilir renkli boncuk ve çikolata damlaları ile süslenilir..Arzuya göre yenilebilir inci,ceviz,fındık,antep fıstığı,file badem,fıstık yada fındık ilede süslenebilir.Afiyet Olsun..
Not:Bu tarifi kendime göre değiştirdim.Normalde etimekler yapılan su ve şeker şerbeti ile ıslanılır ama ben süt ile ıslatmayı tercih ettim.Ve gerçekten çok beğenildi.Tavsiye ederim..

Hiç yorum yok: